Jaunais tilts uz Sarkandaugavu: kad tiks uzsākta būvniecība?
Satiksmes pārvads pāri dzelzceļa sliežu ceļiem , Rīga - Skulte" ar pievedceļiem pie Viestura prospekta un Tvaika ielas – tā oficiāli sauc “tiltu uz Sarkandaugavu”. Pašlaik norit projektēšanas darbi. Ja projektēšanas procesā neradīsies neparedzēti sarežģījumi, tad jau gada beigās – nākamā gada sākumā tiks uzsākta projekta realizācija. Un pēc diviem gadiem Vecmīlgrāvja, Jaunciema, Mangaļu un Mežaparka iedzīvotāji varēs aizmirst par sastrēgumiem pie dzelzceļa pārbrauktuves Sarkandaugavā, Tilta ielā.
Lai veidotu maģistrālo ceļu tīklu ostas teritorijai, ir paredzēta trīs projektu realizācija . Pirmais –satiksmes pārvada pār dzelzceļa sliežu ceļiem būvniecība, otrs – Tvaika ielas pārbūve no Sliežu ielas līdz Ganību dambim, trešā – tilta uz Sarkandaugavu un Ganību dambja posma pārbūve. Šobrīd projektēšana izstrāde norisinās pirmajiem diviem objektiem.
Austrumu maģistrāle tiks savienota ar ostu
Būvprojekta mērķis ir noteikt divlīmeņu šķērsojuma pār dzelzceļu Rīga - Skulte starp Viestura prospektu un Tvaika ielu labāko risinājumu. Projekts paredz transporta risinājumus gan autotransportam, gan kājāmgājējiem un velosipēdistiem, tostarp krustojumu un piebraucamo ceļu būvniecību. Panākt plānotajai satiksmes intensitātei atbilstošu caurlaides spēju, Eiropas Savienības normatīvām slodzēm atbilstošu konstrukciju un segas nestspēju, vienlaikus nodrošināt autobraucēju, gājēju un velosipēdistu komfortu un drošību.
Paralēli tam, ka tiks atrisināta problēma ar pastāvīgajiem sastrēgumiem ceļā uz Sarkandaugavu, satiksmes pārvads atvieglos satiksmes norisi un paaugstinās satiksmes drošību, sakārtot ielu tīklu, kas uzņemtu galvenās tranzīta plūsmas, kā arī nodrošināt ērtu satiksmes plūsmu maršrutā Austrumu maģistrāle (ceļš no Viestura prospektam līdz Brīvības ielai) — Rīgas osta.
1. kārta: divlīmeņu pārvads pār dzelzceļu
Pārvada garums: 770 m
4 kustības joslas
savienojums ar ostas teritoriju
Pirmās kārtas darbi jau faktiski ir sākušies. “Rīgas ūdens” pakāpeniski maina inženierkomunikācijas visā Viestura prospekta garumā.
Pirmās kārtas darbu ietvaros tiek plānots izbūvēt satiksmes pārvadu ar pieslēgumiem pie Viestura prospekta un Tvaika ielas.
Papildus projektā paredzētas ietves un velosipēdu ceļi. No satiksmes pārvada līdz Lēdurgas ielai gar Viestura prospektu ir paredzēts izbūvēt velosipēdu ceļu, kas būs attālināts no brauktuves. Faktiski šis velosipēdu ceļš kļūs par veloceļa- Vecāķi – Mangaļi turpinājumu.
Gājēji, velosipēdisti un cilvēki ar īpašām vajadzībām dzelzceļa sliedes varēs šķērsot pa izbūvētu tuneli zem dzelzceļa sliedēm.
2. kārta: Tvaika iela tiks paplašināta līdz četrām joslām
Paralēli satiksmes pārvada projekta dokumentācijas izstrādei, norasinās arī Tvaika ielas pārbūves būvprojekta izstrāde. Ielas pārbūve paredzēta posmā no jaunizbūvējamā satiksmes pārvada līdz krustojumam ar Ganību dambi.
Paredzēts, ka Tvaika iela uzņems galveno tranzītsatiksmes plūsmu galveno ceļu satiksmes slodzi.
Trases garums – 1,81 km
4 satiksmes joslas
4 luksoforu objekti
Tiek plānots, ka tiks izveidoti divi jauni ar luksoforiem regulējami krustojumi – Aptiekas ielā un pie iebraukšanas ostā, kā arī ar luksoforiem regulētas gājēju pārejas.
3. kārta: Tvaika ielas savienojuma ar ganību dambi izveide
Lai iepriekš minētie objekti – 1. Un 2.kārta – pilnvērtīgi funkcionētu, nepieciešams piesaistīt finansējumu un uzsākt projektēšanu Tvaika ielas savienojuma ar Ganību dambi realizācijai. 3.kārtas projektēšanas darbus ir plānots uzsākt 2018.gadā.
Skaitļi:
Projektēšanas stadijā noteiktas provizoriskās izmaksas - pirmās kārtas darbiem ar Eiropas finansējumu būs nepieciešami ~44 miljoni eiro, savukārt otrās kārtas darbiem ~13 miljoni eiro. Precīzas minēto objektu būvniecības izmaksas būs zināmas pēc iepirkuma procedūras un līgumu par būvdarbiem noslēgšanas.