Noslēdz līgumu par finanšu resursu piesaisti ostas infrastruktūras uzlabošanai
Lai paaugstinātu kuģošanas un navigācijas drošības līmeni un nodrošinātu lieltonnāžas kuģu piekraušanu Liepājas ostas iekšējā reidā, Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, AS “SEB banka” valdes loceklis Arnis Škapars un AS “SEB banka” Liepājas filiāles vadītāja Ulrika Gēce parakstīja aizdevuma līgumu 11 799 569,00 eiro apmērā, lai uzsāktu ES Kohēzijas fonda projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” īstenošanu, portālam ziņoja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūve vai stiprināšana ostas vidus vārtos, lai nodrošinātu kuģu ceļa padziļināšanu, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšana līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola. Plānotais projekta ieviešanas laiks ir no 2018. līdz 2020. gadam, bet kopējās izmaksas veido aptuveni 31,7 miljonus eiro.
Lai Liepājas osta varētu nodrošināt drošu kuģu satiksmi, konkurētspējīgu kravu apstrādi un pārvietošanu Liepājas ostā, Liepājas SEZ pārvalde īsteno trīs ES Kohēzijas fonda projektus no 2014. līdz 2020. gadam. Kopīgi ar uzņēmējiem un atbildīgo Satiksmes ministriju, izstrādājot projektus un nosakot ieguldījumu prioritātes, tika identificētas vairākas problēmas, kuras nepieciešams novērst un kas tuvāko gadu laiku varētu ierobežot Liepājas ostas konkurētspēju.
Kopumā projektu finansēšanai nepieciešamā summa ir 41 000 000 eiro, no kuras 32 304 208 eiro ir plānots piesaistīt kā Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.