Sākušies seguma atjaunošanas būvdarbi uz autoceļa Talsi-Dundaga-Mazirbe Ziņas

Sākušies seguma atjaunošanas būvdarbi uz autoceļa Talsi-Dundaga-Mazirbe

Trešdiena, 1 jūlijā, 2020

Sākušies seguma atjaunošanas būvdarbi uz autoceļa Talsi-Dundaga-Mazirbe (P125) posmā no Valdgales krustojuma līdz Cīruļkalnam, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" Komunikācijas daļā. 

Tie ir pirmie pirmie ceļu būvdarbi, ko veica par Ministru kabineta papildu piešķirtajiem 75 miljoniem eiro ekonomikas sildīšanai Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes pārvarēšanai. 

Patlaban ceļa posmā ir ieviesti ātruma ierobežojumi 50 un 70 kilometri stundā. Posmos, kur tiek klāts asfalts, satiksmi regulē satiksmes regulētāji.

Būvdarbu laikā tiks ieklāta izlīdzinošā kārta un veikta virsmas apstrāde, kā arī laboti ceļa iesēdumi un autobusu pieturvietu platformas. Darbus plānots pabeigt līdz augusta vidum.

Būvdarbus veic SIA "Saldus ceļinieks" par līgumcenu 819 657 eiro (ar PVN). 

Papildu 75 miljoni eiro, kurus valdība 28.aprīlī lēma novirzīt valsts autoceļu sakārtošanai, tiks ieguldīti valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos. Par šiem papildu līdzekļiem būvdarbi plānoti 71 valsts ceļu objektā, kā arī atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos. Tiks sakārtoti kopumā 595 kilometri valsts autoceļu un astoņi tilti.

Kopumā no 71 ceļu un tiltu objekta, kuros plānots veikt darbus par papildu 75 miljoniem eiro, atklātie iepirkumi vai cenu aptaujas vispārējās vienošanās ietvaros ir izsludināti jau 68 objektiem. Tostarp patlaban jau ir noslēgti 14 līgumi un vēl 24 līgumi ir parakstīšanas stadijā.

Posmi, kuros tiks veikti remontdarbi, tika atlasīti pēc vairākiem kritērijiem. Pirmkārt, atsevišķos objektos tiks uzsākti darbi, kas bija ieplānoti uz 2021.gadu, taču to tehniskā dokumentācija jau ir gatava un remontdarbus var uzsākt jau šogad. 

Ņemot vērā to, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31.decembrim, investīcijas tiks ieguldītas seguma atjaunošanā. Galvenais kritērijs posmu atlasē bija autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte. Seguma atjaunošanu var veikt tajos posmos, kas ir salīdzinoši labā tehniskā stāvoklī, kuru būtiski var uzlabot, atjaunojot segumu. Kā otrs būtisks kritērijs tika ņemta vērā satiksmes intensitāte, lai ieguldījumi varētu kalpot maksimāli lielam ceļu lietotāju skaitam.

Papildu finansējums tiks novirzīts arī satiksmes drošības paaugstināšanas projektiem. Tai skaitā plānots ierīkots akustiskās ribjoslas uz Bauskas šosejas posmā no Rīgas apvedceļa līdz Bauskai, izņemot apdzīvotās vietas, kā arī uz Valmieras šosejas posmā no Raganas līdz Valmierai. Tāpat kopumā apmēram 20 kilometros valsts galveno autoceļu plānots uzstādīt drošības barjeras. Drošības barjeras plānots uzstādīt arī tajos ceļu posmos, kas ir ļoti ciešā tuvumā pie ūdenstilpnēm. Uzlabojot satiksmes organizāciju, atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos un krustojumos tiks atjaunotas ceļa zīmes un virziena rādītāji, kuri ir nokalpojuši savu laiku un vairs pietiekami neatstaro, līdz ar to ir grūti saredzami. Tāpat līdzekļi tiks ieguldīti divu gājēju un velosipēdistu celiņu izbūvei: Murjāņos no Gaujas tilta līdz Murjāņu sporta skolai un Beberbeķos, lai novirzītu gājēju plūsmu uz drošu pāreju pār Rīgas apvedceļu (A5).

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 10 mēnešu 25 dienu portālā
Bija online 22 decembrī 23:54
Meklētājs būvniecības nozarē