Kad tiks uzbūvēts satiksmes pārvads pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Sarkandaugavā?
Vecmīlgrāvja, Vecāķu un Jaunciema iedzīvotāji jau ilgus gadus uzdod vienu un to pašu jautājumu: cik ilgi mums vēl būs jāsēž sastrēgumos Sarkandaugavā, lai nokļūtu Rīgas centrā un atgrieztos savā rajonā. Un lūk, atbilde ir gatava: šopavasar sāksies jaunās satiksmes pārvada celtniecības sagatavošanas darbi, kuru pirmais etaps noslēgsies jau nākamajā, 2018. gadā.
Sarkandaugavā Tilta ielas pārbrauktuve ir vieta, kurā sastrēgumstundas laikā jau ilgus gadus ir ļoti daudz automašīnu. Ar katru gadu šajā dzelzceļa satiksmes atzarā pieaug kravas pārvadājumu skaits un tāpēc biežāk ir novērojami sastrēgumi. Reizēm pie dzelzceļa pārbrauktuves autovadītājiem nākas pavadīt pusstundu vai ilgāk.
Jaunais satiksmes pārvads šo problēmu ļaus atrisināt. Viss transports, ieskaitot kravas transportu un velosipēdistus, vairs nebūs atkarīgs no kravas vilcienu “sastāvu” grafika. Pēc vecā maršruta, tas ir, šķērsojot dzelzceļa sliedes, kursēs tikai tas sabiedriskais transports, kura pieturas atrodas Sarkandaugavā. Bet, pateicoties tam, ka šī pārbrauktuve nebūs vienīgais ceļš, sastrēgumi netraucēs arī autobusiem.
Kā pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departaments, nobrauktuve uz jauno pārvadu sāksies pie daudzstāvu mājas Viestura prospektā 97 (aptuveni 2 km attālumā no pašreizējās Tilta ielas pārbrauktuves). Aiz šīs mājas ir “sarkano līniju koridors”, kurā paredzēts izbūvēt satiksmes pārvadu pāri sliežu ceļiem ar pieslēgumiem Viestura prospektam abos braukšanas virzienos. Otrs satiksmes pārvada gals savienosies ar Tvaika ielu, kuras pārbūve-paplašināšana tiks veikta vienlaicīgi ar satiksmes pārvada izbūvi. Pakāpeniski kļūstot augstākam, jaunais satiksmes pārvads pacelsies pāri dzelzceļam, Sliežu ielai ar tramvaja sliedēm, garām mājai Tvaika ielā 54, k-3, un izies uz Tvaika ielu, kuru ar laiku ir plānots paplašināt posmā līdz Tilta ielai. Nākotnē paredzēts, atbilstoši satiksmes plūsmu izmaiņām, pārbūvēt Tvaika ielas un Tilta ielas krustojumu, kur šobrīd atrodas tilts pār Sarkandaugavu.
Brauciens pāri satiksmes pārvadam no Viestura prospekta puses tiks veidots cilpas formā. Būs četru joslu satiksmes kustība, pa divām joslām katrā virzienā. Būvprojektā tiks risinātas velosipēdistu un gājēju problēmas.
Veloceļš/gājēju ceļš Viestura prospektā sāksies jau Mangaļu rajonā – pie tuneļa Ostas prospektā, atradīsies nost no braucamās daļas un tiks savienots ar esošo ietvi Viestura prospektā. Satiksmes pārvada rajonā veloceļam/ietvei paredzēts savienojums ar Tvaika ielu, kas būs tunelī zem sliežu ceļiem. Uz pašas estakādes un, ja nepieciešams, arī zem tās dzīvojamo māju rajonā tiks uzstādītas skaņu izolējošas sienas.
Būvniecība tiks veikta divos posmos. Sākumā tiks izbūvēta estakāde, pēc tam līdz četrām joslām tiks paplašināta Tvaika iela. Sagatavošanas darbi tiks uzsākti jau 2017. gada pavasarī. Pilnībā pārvads būs gatavs līdz 2021. gadam.
Pēc sākotnēja projekta satiksmes pārvada būvniecība skartu divu māju teritorijas – Viestura prospektu 97 un Tvaika ielu 54, k-3. Bet šo māju iedzīvotāji (kaut gan Tvaika ielas mājas teritorija atrodas aiz sarkano līniju robežas) bija pret zemes daļu pārdošanu. Tāpēc projektu nācās pārskatīt. Tādējādi jaunais projekts ir nedaudz dārgāks un nāksies nocirst vairāku priežu.
Atzīmējam, ka nākamgad tiek plānots turpināt Austrumu maģistrāles būvniecību Ieriķu ielā, kuras posms pašlaik stiepjas no VEF Kultūras pils ēkas līdz Sarkandaugavai. Tāpat četru gadu laikā tiks izbūvēta Dienvidu tilta ceturtā kārta. Tādējādi Rīgā tiks izveidots gredzenveida ceļš, kuru varēs izmantot kravas transporta vadītāji, lai nonāktu ostā, neiebraucot pilsētas centrā.