Septembrī uzsāks jauna ceļa izbūvi pie lidostas
Rail Baltica projekta ietvarā notiks jauna ceļa izbūve aptuveni 2 kilometru apjomā pie lidostas. Tas sāksies no Ziemeļu ielas Rīgā un ceļa P133 krustojuma un vedīs līdz ieejai lidostas "Rīga" terminālī.
Septembra beigās tiks uzsākti sagatavošanās darbi ceļa izbūvei - veikta veco inženiertīklu demontāža un jauno (elektrības, ūdensvada un gāzes vada) izbūve. Jaunais ceļš nomainīs līdzšinējo un nodrošinās piekļuvi lidostai gan Rail Baltica izbūves laikā, gan pēc tās. Savukārt līdzšinējais ceļš tiks izmantots būvniecības vajadzībām. Visu darbu izpildes laiku Rail Baltica stacijas lidostā "Rīga" apkaimē satiksmes dalībniekiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.
Kopš Rail Baltica būvlaukuma atklāšanas lidostā "Rīga" norit testa pāļu urbšanas un noslogošanas pārbaudes. Tās tiek veiktas slogojot ar 18 soļos pieaugošu slodzes vērtību, kas maksimālajā punktā sasniegs 1240 tonnas. Gan slogošanas, gan atslogošanas laikā tiks mērītas pāļa struktūras deformācijas, lai pārliecinātos par pāļu noturību un nestspēju.
Rail Baltica stacijas un infrastruktūras izbūves darbi plānoti posmos, lai netraucētu lidostas darbu un netraucētu piekļuvi lidostai. Interesenti var sekot līdzi būvdarbu veikšanas plānam vietnē www.edzl.lv. Uzzināt par izmaiņām satiksmes un gājēju plūsmu organizācijas plānos varēs gan vietnē edzl.lv, gan Globālā projekta mājas lapā info.railbaltica.org.
Fona informācija:
Jau ziņots, ka šā gada martā tika parakstīts līgums par Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā "Rīga" izbūvi ar starptautiskā konkursa uzvarētāju - personu apvienību B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA Binders un AS LNK Industries.
Rail Baltica dzelzceļa stacija, tai pieguļošās estakādes un dzelzceļa infrastruktūra starptautiskajā lidostā "Rīga" būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā.
Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos - līdz 2025.gada decembrim. Pirmais darbu posms - Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas "Imanta" līdz starptautiskajai lidostai "Rīga", kā arī stacijas termināļa būvniecība - būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim.
Būvniecība notiks, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja - trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)) - projektu.
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu - Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.