Atzinīgi vērtē metu konkursam par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un stacijas apbūvi pieteiktos darbus
Ņemot vērā ieceres sarežģītību, metu konkursam "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere" 15 pieteiktie darbi ir ļoti atzīstams skaits, trešdien, 16.novembrī žurnālistiem iesniegto darbu prezentācijā pauda konkursa žūrijas locekļi.
Patlaban saņemti 13 darbi, savukārt divi vēl nav atsūtīti pa pastu, bet noteiktajā termiņā ir reģistrēti.
Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe, kurš ir viens no žūrijas locekļiem, uzsvēra, ka attiecīgā iecere ir unikāla situācija Rīgas pilsēttelpā, tostarp atbrīvojoties no dzelzceļa uzbēruma līdz Dzirnavu ielai. Pēc viņa teiktā, pateicoties "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un stacijas apbūvei, "Maskačka" kļūs par patiesu galvaspilsētas centra sastāvdaļu.
SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris pastāstīja, ka pēc uzvarējušā meta izvēles tas tiks iestrādāts darba uzdevumā būvprojektēšanai. Iepirkumu par būvprojektēšanas un būvniecības darbiem plānots izsludināt nākamā gada sākumā. Būvprojekta izstrāde paredzēta 2019.gadā, savukārt būvniecības darbi - līdz 2022.gadam. Taujāts, vai "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pār Daugavu nav paredzēts noteikt par apsargājumu objektu, līdzīgi kā tas ir ar pašreizējo dzelzceļa tiltu, un vai būs estakādes gājējiem un riteņbraucējiem, Vingris atbildēja, ka notikušas konsultācijas ar drošības institūcijām un drošs risinājums tiks panākts.
Arī viņš atzina, ka dažādo interešu - valsts, pašvaldības, autoostas, privāto īpašnieku, piemēram, tirdzniecības centra "Origo" īpašnieku - salāgošana būs ļoti sarežģīts uzdevums visā projektā laikā. Diskusijas jau notikušas metu konkursa izstrādē. Vingris arī apliecināja, ka īpašumi varētu tikt atsavināti, ja tas būs nepieciešamas "Rail Baltica" infrastruktūras apbūvei.
Konkursa darbi iesniegti un tiks izvērtēti, saglabājot dalībnieku anonimitāti. Pēc žūrijas lēmuma nolasīšanas tiks atvērtas aploksnes un kļūs zināmi uzvarējušo darbu autori. Iesniegtos metus vērtēs starptautiska žūrija - arhitekte Džūlija Bolesa-Vilsone, pilsētplānotājs Džonatans Kendals, arhitekti Andis Sīlis un Egons Bērziņš, Kultūras ministrijas eksperts Dripe, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes Vēsturiskā centra plānošanas nodaļas galvenais teritorijas plānotājs Aigars Kušķis, Rīgas būvvaldes galvenais arhitekts - teritorijas plānotājs Viesturs Brūzis, "Eiropas Dzelzceļa līniju"
Starpdisciplinārajā konkursā tika aicināti piedalīties Latvijas un ārvalstu arhitekti, pilsētplānotāji, dzelzceļa transporta speciālisti, ainavu arhitekti, jo projekta specifika noteica nepieciešamību savienot kompetences. Konkursam noteikta arī izpētes teritorija, kas ir aptuveni 59 ha, lai metu konkursa rezultātā iegūtu arī konkursa teritorijas kopējā ģenerālplāna attīstības priekšlikumus.