Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela).
Departaments paredz, ka Austrumu maģistrāles trūkstošā posma izbūve ievērojami samazinās sastrēgumus un atslogos esošos transporta mezglus – Jorģa Zemitāna tiltu, Braslas ielu, Dzelzavas un Vaidavas ielas krustojumu un citus.
Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plāno pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.
Ņemot vērā projekta mērogu, departaments aicina iedzīvotājus pret būvdarbiem izturēties ar sapratni un sekot līdzi satiksmes organizācijas izmaiņām.
Satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamnedēļ.
Projektā plānots izbūvēt vienotu pārvadu pār Ieriķu un Dzelzavas ielām 605 metru garumā, pārbūvēt objektam piegulošās ielu brauktuves, kā arī izveidot vienlīmeņa ielu un divlīmeņu satiksmes mezglus.
Austrumu maģistrāles 1. kārtas izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi. Izbūvējot objektu, tiks paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem.
Savukārt, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.
Trešdien, 12. maijā, tiks uzsākti sagatavošanās darbi, bet satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamās nedēļas sākumā, kad tiks uzsākta brauktuves seguma demontāža G. Zemgala gatvē posmā starp Ieriķu ielu un Dzelzavas ielu.
Šo posmu ir paredzēts slēgt, jo tajā tiks veikta siltumtrases un citu inženierkomunikāciju izbūve līdz 4 metru dziļumā.
Saistībā ar šī posma slēgšanu G. Zemgala gatvē apgriešanās vieta tiks izbūvēta Ieriķu ielā pie t/c “Domina.”
Vaidavas ielas posmā no Dzelzavas līdz Ieriķu ielai būvdarbu laikā tiks ieviesta divvirzienu satiksme (sabiedriskā transporta joslas abos virzienos).
Tuvāko nedēļu laikā uzsāks arī pāļu urbšanu, kas skars Dzelzavas un Ieriķu ielu krustojumu G. Zemgala gatvē.
Sabiedriskā transporta pasažieriem jāņem vērā, ka Gustava Zemgala gatvē esošā pieturvieta “Stārķu iela” tiks slēgta, tā vietā sabiedriskais kursēs bez loka veidošanas divos virzienos pa Vaidavas ielu.
Braslas ielā tiks veikti lietus ūdens komunikāciju un sadzīves kanalizācijas izbūves darbi, kuru laikā tiks slēgta Madonas iela.
Projektā pa Dzelzavas ielu ir paredzēts velotransporta risinājums kustībai Dzelzavas ielas un Braslas ielas savienojumā, kā arī velotransports varēs šķērsot būvdarbu zonu.
Precīzāka informācija par satiksmes organizācijas izmaiņām vēl sekos, norāda departaments.
Departaments atvainojas par būvdarbu radītajām neērtībām un aicina ņemt vērā, ka šāda mēroga projekta īstenošana bez satiksmes organizācijas izmaiņām nav paveicama.
Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecības izmaksas posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai ir 37 873 029,78 eiro. Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība “ACB, TILTS”, kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".